Scheuren onderzoek bij een laadarm
Henk Silfhout las- & reparatiebedrijf voert diverse soorten van laswerkzaamheden uit.
We hebben machines die voor verschillende doeleinden gebruikt kunnen worden, en bijna alle machines kunnen zowel Staal, R.V.S. als Aluminium lassen
Een MIG/MAG las apparaat, om snel en efficiënt een reparatie uit te voeren of om een compleet nieuwe machine te bouwen.
Daarnaast hebben we een (Speed)TIG las apparaat, die we veel in de voedsel industrie gebruiken omdat het las proces relatief schoon is ten opzichte van andere lasprocessen
Ook kunnen we Elektrisch/ Elektrode lassen, dit word gebruikt om op moeilijk bereikbare plaatsen of open locaties onze laswerkzaamheden uit te kunnen voeren
Onze werkterreinen zijn bijvoorbeeld de offshore, grondverzet machines, recycling machines, nieuwbouw, verbouw, modificaties, te veel om op te noemen.
Met onze eigen servicewagen realiseren wij montages, onderhoud en reparatie op locatie en bieden werkplaats ondersteuning in drukke periodes.
Henk Silfhout las- & reparatiebedrijf doet ook revisies op locatie.
Voor diverse reparaties komen wij graag op locatie.
In de bus hebben we van alles bij ons:
Bij grondverzet machines en kranen zijn de draaipunten van groot belang. Door de grote krachten die erop komen zijn deze punten gedurende het gebruik aan slijtage onderhevig. Eénmaal uitgesleten is het niet eenvoudig om de gaten van de assen weer naar een correcte maat te bewerken, omdat de machine niet eenvoudig op een kotterbank gezet kan worden.
Mobiel kotteren kan dan uitkomst brengen. De kotter apparatuur is mobiel en komt samen met de vakman naar de machine, of dit nu op land is of op een offshore locatie. Na aankomst worden er beugels op de machine gelast (minimale beschadiging) om de apparatuur uit te kunnen lijnen.
Indien de gaten te veel zijn versleten kan de apparatuur eerst een laag oplassen (video). Een speciale lastoorts wordt dan op het kotterapparaat gemonteerd en last het oppervlak op tot er genoeg materiaal is opgebracht dat naar de oude maat gekotterd kan worden.De machine kan gaten kotteren van 35 tot 400mm. Na het kotteren kunnen de zijkanten gevlakt worden zodat er weer een optimaal draaipunt ontstaat voor de as-verbinding en de afstand ringen.
Ook voor nieuwbouw constructies die te groot zijn voor op een conventionele, is mobiel kotteren een uitkomst. Toleranties op maten tussen twee gaten is bij mobiel kotteren echter niet zo nauwkeurig als bij één opspanning op een bank met één bewerking. Is de tolerantie tussen de gaten onderling echter van minder belang dan is mobiel kotteren een prima alternatief dat zeker kostenbesparend werkt.